Wednesday 17 October 2012

Columbia Asia (Hospital) at Danau Kota,Setapak

Majlis perasmian columbia asia sebagai sponser untuk Rugby SMKLK (Kelleys)
Columbia Asia telah sponser jersey rugby untuk pemain rugby smklk.. Haha..
Begini cerita pada mulanya -->

12.40p.m (telah berada di kantin sekolah sedang duduk jap sementara masuk ke kelas) :-
Tiba2 syahrizal ckp kat saya... Suruh balik umah tukar baju ColumbiaAsia dengn seluar track... Katanya kene teman cikgu gie ambik jersey... Saya tau sbb ape dia pilih saya untuk balik umah tukar baju.. Sbb umah saya dekat..

1.05p.m (semua orng dh otw masuk kelas) :-
Tunggu kat kantin lagi.. Tunggu Ismat.. Sbb dia balik tukar baju... Yg pegi tu ialah 5 orng.. Beg saya tadi sebelum saya balik,saya ada mintak tolng arman/asywad/adam suruh bawk beg saya masuk kelas.. Sbb takut nnti saya tak sempt nak naik ke kelas... Syahrizal kata,pegi kejap je.. So sempat lah belajar... Selepas Ismat dtng.. Ismat ajak gie naik kelas.. Nk hantar beg dia.. Tpi tu lak ada waktu math.. Aiyoo.. Rugi tak dpt masuk.. :( pastu Ismat ajak lagi gie jumpa cikgu (rugby) tanya pasl bila nk pergi.. Cikgu kata gie kul 2.30p.m so Ismat ajak solat dulu.. So jom ler.. After that cikgu ada ckp.. Masuk kelas dulu.. Sbb pegi kul 2.30p.m tpi dia maksudkan 2.30p.m tu kumpul kat bilik guru,nnti cikgu dtng.. Pastu terus gie..

1.30p.m (masuk kelas) :-
Dpt jugak masuk waktu math tpi kejap je sbb cikgu ada kursus... Lepas waktu cikgu math.. Cikgu ganti masuk.. Sbb kebanykanya cikgu2 ada kursus.. So tak ada lah cikgu nk mengajar... Lepak2 je lah ngn mangkok2 tu.. Haha.. Sampai kul 2.30p.m

2.30p.m (berkumpul kat bilik guru) :-
Cikgu kata kul 2.30p.m kumpul pastu terus gie... Dengr berita cikgu balik jap.. Haha tukr baju ler tu.. Haha.. Tunggu lah beberapa minit... Tak lama tu cikgu smpai.. Kami terua bertolak.. 3 buah kereta pergi..

2.45p.m (dalam perjalanan) :-
Cikgu bukak lagi pelik2 yg pastu semuanya lagu black mental/hardcore.. Haha.. Layan je.. Yg tak leh bla lagu Oppa Gangnam.. Banyk betul version yg cikgu ada.. Haha.. Kiteorng berempat dlm kete layan je ngn lagu yg di main kan.. Best gak.. Haha.. Yg lagi sorng naik kereta lain.. Sbb tak muat.. Badan dia pulak dh lah besor.. Lagi smpit nnti.. Haha...

3.00p.m (sampai ke destinasi) :-
Akhirnya sampai ke Hospital Columbia Asia kat Danau Kota,Setapak... Tak perasan saya kat situ ada hospital columbia asia.. Haha baru perasan.. Kami di sambut dengn baik punya.. Cuma tak ada red carpet je.. Lupa kot nk letak.. Haha.. Semua first time dtng.. Haha... Kami semua jaga disiplin ketika di sana.. Lepas dah masuk ke enterance,kami di arahkan naik ke atas , 1 floor.. Tempt mcm untuk memulakan majlis lah..

3.30p.m (baru dimulakan majlis) :-
Majlis sangt ringkas... Lambt beberapa minit.. Sbb guru besar tersesat jalan.. Haha.. Aiyoyo... Kul 3.30p.m tu baru bermula.. Pastu dia mulakan lah ucapan dia.. Bla bla bla... Pastu dia ada ajak makn kat kafetaria dia untuk ada makn2 sikit.. Haha semua perut lapar.. Isi perut sampai esok ler.. Haha.. Buat mcm rumah sendiri..

3.55p.m (makan-makan,makan petang) :-
Ada Mee Goreng,crozon sandwich,buah2an,air sarsi,air teh ayam gorng (kecik2 je)
Mee Goreng dia tu memang sedap.. Mula2 makn lah,dh abis segan nk tambah.. Pastu ada orng ajak lagi.. Dia kata makn lah lagi.. Haha kami pon.. Bedal lah.. Haha.. Mee Goreng tu licin.. Haha.. Saya makn 2 round je Mee Goreng.. Dorng tu banyk kali. Haha.. Saya banyk makn makanan sihat.. Haha sihat ke? Makan crozon sandwich + buah2an.. 3times.. Nk masuk keempat.. Orng dh kemas.. Haha... Time menjamu selra tu ada tv.. Kami tengk lah tv tu sambil makn.. Tv tu lak tak ada volume.. So tak dpt lah nk dengr suara dialog orng berverita dlm tv.. So kami pon buat dialog sendiri.. Haha tergelak2... abag2 kerja kat hospital columbia asia baik + sempoi je.. Haha... Saya ada nama gelaran.. Haha abg hospital columbia asia bagi.. Dia ckp saya pendek... Haha.. Saya taulah kwn2 saya tu tinggi dari saya.. Haha.. Pendek.. Lol.. Pendek tpi jadi Fullback tu.. Haha.. Kami balik tak lama azan asar..

5.00p.m (otw balik) :-
1 jam makan2 haha... Kami balik pon sama gelagat dlm kereta time pergi tu.. Haha.. Baik2 tul lagu2 haha... Sampai je sekolh saya n Ismat antar beg(dpt kat hospital ColumbiaAsia) pastu saya ikut Ismat gie solat Asar.. Sya pikir dak2 kat sekolh dh solat.. So saya solat lah.. Lepas solat saya terus ke kelas balik.. Lepak2 jap..masa masuk tu semua mangkok2 majal saya.. Haha.. Tak goyang... Dorng lastik lah berbagai.. Tak lotd...

5.30p.m (murid semua turun solat asar) :-
Saya dah solat.. Takkan nk solat lagi sekali.. So saya ambik keputusan ikut Ismat n Hud.. Jalan2 n Thaqif.. Layan.. Haha bila ada cikgu.. Saya menyorok kat belakang dorng.. Haha...

5.40p.m (murid dh nak naik ke kelas semula) :-
Saya naik ngn kwn2.. Kat kelas.. Cikgu tak ada... Sbb banyk cikgu ada kursus... So apa lagi.. Lepak lah.. Tpi bab serong saya tak join dorng.. Sbb saya tak suka lah... Kalau dorng nk pergi.. Pergi lah.. Saya sanggup duk kat kelas..

6.35p.m (dah balik) :-
Masa waktu terakhir waktu BI.. Cikgu bagi latihan pastu cikgu bla.. Tapi cikgu suruh siap kan lah latihan tu.. I do it.. Mangkok2 tu ada yg malas nk buat.. Erm.. Hampeh...

The End... Thanks Columbia Asia! 

No comments:

Post a Comment