Tuesday 28 August 2012

Penat... Tetapi Tetap Berpuasa

Pada 28/8/2012....
Saya telah berpuasa... Banyk dugaan... :)

Pagi2 pukul 7.05a.m saya telah bangun... Walaupun rasa malas tpi saya tetap mengeraskan diri supaya bangun... Bangun untuk pergi trainning rugby... Sampai je kat sekolah (padang) terus memakai boot.. Time tu langit gelap gila.. Nk hujan lah tu... Selepas pakai boot.. Terus jogging,jogging secara speed bukan slow sbb tengk hari macm nk hujan.... Time tu baru half padang... Dh start hujan.. Mula-mula hujan turun slow pastu tak sampai berapa saat.. Terus hujan lebat.... Sampai je balik kat tempat pakai boot tadi (belakang makmal komputer) duduk lah kejap nk tunggu hujan reda jap.. Pastu tiba-tiba coach kiteorng dtng.. Ckp tak leh main sbb hujan... Suruh kiteorng duk kat makmal 2... Kiteorng terpaksa lah ikut.. Sebelum pegi tu hujan dh nk berhenti.. Tpi terpaksa lah pegi jap... Tak lama tu memang hujan dh betul2 berhenti... Kiteorng pon sambung... Tak lama kat padang coach lagi sorng dtng... Dia lah yg trainning kiteorng.. Mula2 dia suruh kiteorng buat teknik pass... Pastu tak lama 15 minit dia tukar.. Buat larian2 2 orng berlari... Kene sprint... Selama lebih kurng 15.. Time tu saya memang tak rasa penat walaupun puasa.. Budak2 semua tak tau saya puasa pagi tu... Lepas abis fitnees cikgu/coach tanya.. Nk kene main tackle.. Semua orng dan saya ckp NAK!!! So cikgu pon kata ok.. Jom... Time tackle tu.. Dak Form 1 vs Dak Form 2... Saya jadi simpanan bagi form2 sbb saya memang form2... Time dorng lawn.. Budak form 1 asyik kene tapau ngn dak form 2 je.. Kesian.. Pastu ckigu masuk kan lah simpann form 2 sikit kedalam perlawann team form1... Semangat betul saya time tu... Bila cikgu masukkan form 2 skit kat form 1 team form1 kuat sikit... Saya berapa kali tackle syahrizal... Solid.. Ahha.. First time... Haha... Ada beberapa kali tu.. Time saya membawa bola... Saya lepas tpi tak sempat nk bawak abis... Sbb kene tackle ngn syahrizal balik.. Ahha.. Dia tackle pacak lak tu kat saya.. Ahah.. Tak load pon.. Kalau dh biasa kene tackle memang tak rasa kesakitan tu... Tapi kalau nk diikutkan.. Bila simpann form 2 masuk termasuk saya kedalm form 1... Ada perbezaan... Walaupun kalah tpi enjoy tu ada :)
Lepas abis je friendly game tu.. Cikgu benarkan semua boleh balik... Rasa penat tu still tak ada... And then sampai umah mandi n basuh baju yg pakai tadi main rugby tu pastu sidai... Lepas tu saya nk relax sbb semua kerja dh siap buat... Tiba-tiba mak saya mintak tolong bayarkan duit elektrik ofisnya guna duit yg mak saya bagi tu (duit ofis) .. Mak saya skrng kerja kat umah je.. Sbb tak sihat nk kerja kat ofis.. My mom tak leh bawk kete so dia call my aunt mintak tolng antar saya ke tempat Tenaga Nasional.. Mula2 pegi au3 tu,kat ngn kilang Transfomer tu... Tutup.. Pastu pegi Melawati.. Buka.. Ramai orng lak tu.. Dh lah masa pukul 12.30.. Masa untuk saya bersiap ke sekolah.. Saya sampai kat umah lepas settle kan bayaran tu pada jam 12.50.. Saya cepat-cepat siap .. Keluar umah kul 1.05.. Saya pikirkan dh lambt.. Oohh...tpi sebenarnya sempat...
Time kat sekolh masa pertama mood saya macm terlebih gula (aktif) macm orng tak puasa tpi sebenarnya puasa .. Hehehe... Lepas solat zohor tu saya dh start kepenatan... Lepas zohor tu waktu pelajaran GEO... Saya pikir saya nk buat kerja sendiri.. Saya tak pedulikan rakan2 gila saya tu... All alone.. Lepas azan asar saya turun solat dulu lepas solat terus ke padang nk trainning... Time kat surau... Lepas solat saya relax kejap... Time kat padang ade cikgu ajar rugby baru... Saya kurang suka.. Entah ape benda lah dia ajar... Dia pikir rugby tu mcm bola sepak! Tak lama kemudian cikgu yg betul baru ajar kiteorng... Dia suruh lari dlm berapa jarak pastu balik selama 20 minit.. Lama tu... Sampai saya dh tak larat... Walaubagaimana pon saya tetap menahan puasa... Saya teruskan larian... Tak lama tu baru cikgu tau yg saya puasa.. Sbb tu saya lari tu tak berapa laju... Terima kasih cikgu kerana memahami saya :) lepas 20 minit tu.. Form 1 cikgu ajar tackle/defence.. Form 2 buat shadow.. Saya jadi pihak lawn... Tpi tak lama tu saya mintak izin cikgu nk duduk bawak pokok.. Nk rehat.. Sbb rasa macm nk pitam... Cikgu pon beri kebenaran.. Thanks again to understand me :) kami blik dlm trainning nk dekat kul 7.00p.m... Saya balik jaln kaki pon dh tak larat tetapi tetap menahan... Sampai dirumah.. Mandi and then relax jap tunggu azan untuk berbuka... Saya berbuka nasi 1 pinggan penuh + lauk kurmak + keropok lekor + cekodok pisang... Dua kuih tu saya makn dengn nasi... Haha.. Experimen.. Sedap jugak rasanya haha... Akhir sekali saya amat mengantuk n kepenatan... So saya tidur.. Sejam kemudian mak saya kejut.. Dia kejut je saya terus ambik wuduk... Haha.. Sebenarnya dia kejut nk ajak saya gie McD haha.. *mamai... Lol.. Haha  sampai sekrng kepenatan.. Aiyooo

No comments:

Post a Comment