Monday 10 September 2012

Agak-Agak lah kalau ye pon!

Ari Isnin dh mula dh angin dia... Tiba2 je nk serang aku!

Time tu kat surau,nk solat berjemaah solat zohor.. Pastu aku dh angkat takbir and then sedap-2 dia je tarik aku ngn cara kasar pastu marah aku.... Dia tak puas ati pasl rambut aku.... Dia kata rambut aku tu ade jambul kat depan.. Padahal aku dh outer banyk kali ngn kedai gunting tu.... Aku just potong cara. [ Kiri Kanan Slup & Atas Leyer ] tu jelah... Bukannya aku buat Mohawk pon! Btw aku tak suka lah buat Mohawk tu n tak terniat pon nk buat!

Lepas dia tarik tu aku ckp lah (cikgu saya nk solat) pastu dia ckp aku nie menjwb kat dia... Padahal aku nk mendirikan solat berjemaah!

Lepas dia ckp aku menjawb aku ckp lagi (cikgu saya nk solat) dia kata aku nie menjwb pastu dia tampar aku ngn tamparan dia paling kuat... Tpi bagi ku... Tamparannya tak kuat sbb saya dh biasa kene tampar,bukan kene tampar sbb kesalah tapi tampar main2 dengn secara kuat ngn kawan saya iaitu Arman & Asywad... Kami selalu saling tampar menyampar... Bergurau kata kan 

After dia tampar dengn sekuat hati dia dia tarik rambut aku tu and tolak aku keluar dri surau sbb dia suruh cari another cikgu kat luar... Dlm hati ku berkata (Ya Allah Kenapa lah Jadi Begini... Hamba Mu Ini Mahu Menunaikan Ibadah Solat Kepada Mu) saya rasa kecewa bila cikgu tu buat begitu kepada ku sbb time tu saya nk solat... Solat jemaah kot! Lagi besar pahalanya! Takkan tu tak tau kot!

Lepas dihalau dri surau saya pakai lah kasut lepas pakai kasut tengk another cikgu tengh solat... Time tu cikgu tu ade kat dengn ku... Pastu ku berkata.. (cikgu izin kan saya solat) dh lah time tu semua murid dh selesai solat berjemaah... Ku kecewa sbb tak dpt solat berjemaah :( beliau kata kat saya : ko bukak kasut ko tu... Ko pegi solat kat luar! *dengn kasar (ku pon bersyukur dpt solat)

Lepas selesai saya solat sendiri saya pon pakai kasut dngn rakan2 yg lain... Beliau ckp : jumpe dia kat bilik guru lepas rehat.... Tpi ku terlupa nk pegi

Ketika solat asar pula..
Alhamdulilah sbb dpt solat berjemaah dengn yg lain.... Lepas solat keluar and terus pakai kasut... Time pakai kasut tu dia cari ku.... Dia kat : kenapa ko tak jumpe aku lepas rehat? (ku mendiam kan diri) kali kedua dia ckp baru ku ckp... Ku terlupa.... Dia bagi ku warning suruh jumpe dia last waktu kat bilik guru.. Katanya perhimpuanan...

Last waktu sekolah...
Seorng kawn ku teman ke bilik guru tpi lepas nk masuk bilik guru ku berkata kat kawn tu... Tak ape.. Ko pegi lah perhimpunan jap agie aku dtng... Time dh masuk keseorngngn tu memang ternyata just me n him at bilik guru... Sebelum jumpe tu ku beri salam lah dulu... Pastu dia kata... Dia suruh aku outer lagi... Ku pon ckp lah... Mlm nie saya gil lah outer with my dad n want to talk about me to my dad... I will talk all of story in my mind about you do to me!

No comments:

Post a Comment