Wednesday 5 September 2012

Orang tanya (friend) : Ko Puasa Ke Ari Nie? Seriously dude? Me: Aku Puasa lah,Kenapa Tak Percaya?

Haha... Aku puasa sunat 6 lah dlm bulan syawal...

Why all my friend if them know that i'm fasting time i'm school...

Memang lah tengk saya nie macm tak penat berpuasa nie sbb saya sempat trainning rugbi... Lari sini lari sana... Penat tu tak lah penat sbb saya dh biasa tak makn.. So saya take dicission to fasting lah...

Saya dh biasa lari2 walaupun tak mkn or minum...

Ade sekali tu training rugby petang saya betul2 penat sbb kene lari gila2 lah ulangkali.. Smpai my kawn rugby look at my face sangt2 pucat bak kata mcm muka mayat.. But time tu i'm still puasa.. Tak lah rasa nk pitam pon...

Balik training (kat umah)
My family tanya.. (adik puasa lagi ke ari nie) me: Adik puasa lah... My Dad: adik kalau tak tahan berbuka.. Nie sunat je... (me: *dalam hati.. Tak ape.. Saya taknk nk rugi kan puasa saya.. Sanggup menahan)

Keesokannya i keep fasting until 6 days.. :) alhamdulilah...

Jangn lah terkejut lihat saya yg aktif nie berpuasa sambil saya aktif gila.. Haha...

Trainning waktu pagi memang tak penat.. Memang tak rasa langsung kepenantan.. Lepas trainning pagi,ptg pon ade trainnig.. Yg petang tu ade lah kepenatan tu terasa :) saya tetap berpuasa... Menahan dari makn dan minum... :) tahan nafsu :) alhamdulilah :)

No comments:

Post a Comment